CILI LAKSA

2:00 PM

Semalam dimurahkan rezeki, biras hantar laksa. Alhamdulillah rezeki. Rasa laksa tu seperti laksa-laksa lain di yang pernah aku makan. Sedaplah jugak. Tapi takpuas tau sebab aku lagi suka laksa beras. Puas rasa bila kunyah tu.

Kalau kat kampung aku kat Kedah, Laka Teluk Kechai paling win. Tapi kak ipar cakap dah tak se-umph dulu-dulu.Apepun bagi yang singgah ke Kedah boleh la try nanti. Waze aje k.

Lama dah aku tak makan laksa. Rasa enjoy jugak walau kunyah tak puas. hehe..Then ter-FB pasal laksa yang tajuk dia Sebab apa orang dalam pantang tak boleh makan laksa. Aku pun wonder jugak kenapa laksa takboleh makan waktu pantang and demam. Tapi aku tak ambil port sangat.



Tapi semalam aku baca kira dapat tambah info la jugak. Antara sebabnya dikatakan 'sejuk'. Sebab sejuk sebab dimasak dua kali. Which is not good. Ada jugak yang kata sebab bunga kantan dan jenis ikan yang digunakan untuk buat kuah.

Macam-macam sebab kalau google sampai tak tahu yang mana satu betul. Kang pantang sangat kang tak ada zat pulak. hehe..Bila tak pantang, masalah jugak...ate,acaner?

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images