JADI BERSERI-SERI

12:52 PM

Detox. Adalah umpama membersihkan badan kita dari segala 'kekotoran' dalaman.
"Sapa cakap aku kotoq? Mulut baik sikit na."
Bukan nak kata korang kotor. But benda sehari-hari yang korang makan tu boleh menyebabkan beberapa kesan pada badan korang. Macam badan penuh angin,mesti korang rasa tak selesa.

Jadi dengan nak kurangkan ketidakselesaan pada badan ada yang ambil supplement, makan ubat yang beli kat farmasi or toko-toko jamu. Tak salah. Boleh je nak makan, tapi yang aku nak cerita ni berkenaan dengan air detox or infused water yakni air campuran buah-buahan dan herba untuk mengurangkan ketidakselesaan dalam badan. Air detox ni lebih yakin sebab darisumber semulajadi.

Macam aku, aku sendiri dah lama tahu pasal detox ni. Cuma nak amalkan tu kau faham-faham la dia punya level kemalasan tu tahap dewa. Tapi kali ni rajin pulak nak buat dan amalkan. Kesedaran kecantikan dan kesihatan tu baru datang. ehem..

Aku start dengan buat detox berkenaan penghadaman aku. Well, makan macam-macam dan aku faham keadaan perut aku yang kepenatan nak hadam haha. Jadi aku membantu perut aku dengan air detox ni. Aku buat air citrus je. Limau sunquick dan lemon. Dah buat tu minum la dengan yakin dan tawakal pada Allah. Ape-ape pun dengan izin Allah k.

Baru la berseri-seri uollss..



Ada banyak resepi air detox ni. Sampai tak larat nak follow. Tapi korang bole je try kan.  Boleh uhsa sini untuk 21 resepi air detox.

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images